جوانسازی و لیفت پوست  

جوانسازی و لیفت پوست  

در این مقاله جامع از سایت اکسیر شهرک غرب قصد داریم به بررسی موضوع جوانسازی و لیفت پوست میپردازیم.

در حالی که روند پیری طبیعی است و همه از جمله ما نیز با گذر زمان تغییراتی در پوست خود تجربه می‌کنیم، اما با پیشرفت تکنولوژی و ظهور دستگاه‌های جدید، امروزه امکان جوانسازی و لیفت پوست بدون نیاز به جراحی وارد شده است. در این مقاله از اکسیر شهرک غرب، به بررسی روش‌های جدید و مدرن جوانسازی و لیفت پوست با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته می‌ پردازیم.

جوانسازی پوست چیست؟

جوانسازی پوست چیست؟

چین و چروک، آکنه و لک و خشکی پوست از شایع ترین مشکلات پوستی هستند. زیر لایه های مختلف پوست، بافت چربی قرار دارد. این بافت چربی فرم صورت را به خوبی حفظ می کند. با گذر زمان این بافت چربی از بین می رود و خشکی و چین و چروک صورت بیشتر نمایان می شود.

عوامل اصلی پیری پوست:

  • کمبود خواب
  • کاهش چربی پوست صورت
  • مصرف دخانیات
  • قرار گرفتن در معرض اشعه نور خورشید
  • تغذیه ناسالم

علائم پیری پوست:

  • پوست خشک
  • افتادگی یا شل شدن صورت
  • سیاهی اطراف چشم
  • چین و چروک اطراف چشم و پیشانی

راهکارهای جلوگیری از پیری پوست:

  • از لوازم آرایش نامرغوب بپرهیزید.
  • استفاده ی روزانه از ضدآفتاب.
  • مصرف قند و شکر را به حداکثر برسانید.
  • از روش های مدرن برای جوانسازی و لیفت استفاده کنید.

یکی از راهکارهای جلوگیری از پیری پوست استفاده از تکنیک هایفو است. هایفوتراپی روشی مدرن، برای جوانسازی و احیای کلاژن از دست رفته ی صورت است.

جوانسازی و لیفت پوست با دستگاه های مدرن کلینیک اکسیر شهرک غرب

جوانسازی و لیفت پوست با دستگاه های مدرن کلینیک اکسیر شهرک غرب

از جمله دستگاه هایی که برای جوانسازی و لیفت پوست استفاده می شوند. عبارتند از:

بخش اول: دستگاه‌های لیزر جوانسازی پوست

در این بخش، دستگاه‌های لیزر که برای جوانسازی پوست استفاده می‌ شوند را معرفی می‌ کنیم. این دستگاه ‌ها با تولید نور لیزر قدرتمند، تحت پوست عمل می‌ کنند و منجر به ترمیم بافت و تحریک تولید کلاژن می ‌شوند. مزیت‌ها، عملکرد و نتایج این دستگاه‌ها در جوانسازی پوست مورد بحث قرار می ‌گیرد.

بخش دوم: دستگاه‌ های رادیوفرکانس جوانسازی پوست

در این بخش، دستگاه‌ های رادیوفرکانس که از امواج رادیویی برای جوانسازی و لیفت پوست استفاده می ‌کنند، مورد بررسی قرار می‌ گیرند. این دستگاه ‌ها با ایجاد گرما در لایه‌ های پوست، تولید کلاژن را افزایش داده و پوست را تنش و جوان ‌تر می ‌کنند. نحوه کارکرد، نتایج و تجربه ‌های بالینی مرتبط با این دستگاه ‌ها به تفصیل بررسی می ‌شوند.

بخش سوم: دستگاه های میکرونیدلینگ جوانسازی پوست

دستگاه‌ های میکرونیدلینگ یکی دیگر از روش ‌های مدرن جوانسازی و لیفت پوست هستند. این دستگاه‌ها از طریق استفاده از سوزن‌های ریز و نازک که به صورت متناوب و عمق مورد نیاز درون پوست نفوذ می ‌کنند، بافت پوست را تحریک می ‌کنند. این تحریک باعث ترمیم بافت، تولید کلاژن و الاستین جدید و بهبود جوانه ‌زایی پوست می ‌شود. در این بخش، اصول عملکرد، نتایج و مزایای استفاده از دستگاه ‌های میکرونیدلینگ برای جوانسازی پوست بررسی می‌ شوند.

بخش چهارم: دستگاه ‌های فتونیکس جوانسازی پوست

دستگاه ‌های فتونیکس یا نور درمانی نیز به عنوان روشی برای جوانسازی و لیفت پوست استفاده می‌ شوند. این دستگاه‌ها از نورهای خاصی مانند نور LED و IPL ( پالس نور متناوب) استفاده می ‌کنند تا بهبود در ساختار پوست را ایجاد کنند. در این بخش، عملکرد و اثرات دستگاه ‌های فتونیکس در جوانسازی و لیفت پوست تشریح می ‌شود.

جوانسازی و لیفت پوست با دستگاه

پوست صورت به تدریج با افزایش سن یا در اثر عوامل محیطی مختلف یا سبک زندگی نادرست، حالت ارتجاعی خود را از دست می دهد و نشانه های چین و چروک روی پوست ظاهر می شود و همچنین کلاژن سازی به حداکثر می رسد. کلاژن از فراوان ترین و مهم ترین پروتئین های بدن است و برای پوست اهمیت بالایی دارد. شل شدن پوست در سنین 35 تا 40 سالگی رخ می دهد و پوست کلاژن کمتری تولید می کند. شناخت نوع پوست و علت مشکل، می توان بهترین روش را برای جوانسازی و لیفت صورت انتخاب کرد. امروزه جوانسازی پوست با روش های غیرتهاجمی و بدون درد امکان پذیر است. تشخیص دقیق اینکه چه روشی برای برطرف کردن افتادگی صورت شما بهتر خواهد بود، به تشخیص پزشک بستگی دارد. پزشک باتوجه به شرایط سنی، نوع پوست و ناحیه ی تحت درمان مناسب ترین روش را به شما توصیه می کند.

هایفوتراپی برای لیفت و جوانسازی پوست

هایفوتراپی روشی ساده و ایمن و بدون عوارض است. هایفو به معنای امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا است که برروی بافت های زیرین پوست نفوذ می کند و باعث ایجاد گرما روی پوست می شود، گرمای تولید شده به تحریک کلاژن های از دست رفته ی صورت کمک می کند. فراصوت همان امواجی است که در دستگاه سونوگرافی مورد استفاده قرار می گیرد. همان طور که می دانید افزایش کلاژن در پوست حس شادابی و نشاط را به چهره ی ما می دهد.

توصیه میکنیم مقاله هایفو تراپی صورت چیست؟ فواید و عوارض آن را مطالعه کنید.

کاربردهای هایفوتراپی:

کاربرد هایفو بسیار متنوع بوده و برای موارد زیادی قابل استفاد است.

  • جوانسازی صورت و گردن
  • از بین بردن چین و چروک
  • بهبود خط خنده
  • رفع افتادگی و لیفت کامل صورت
  • صاف و نرم شدن پوست
  • زاویه سازی فک

مزایای استفاده از هایفوتراپی

  • نیاز به بستری شدن ندارد و به صورت سرپایی انجام می شود.
  • بدون هیچگونه تزریق و ماده بیهوشی انجام می شود.
  • جلسه ی درمانی، کوتاه مدتی دارد.
  • هزینه ی کمی نسبت به عمل جراحی دارد.

هایفوتراپی چند جلسه است؟

تعداد جلسات هایفو در سال به صورت معمول یک جلسه است. اما در شرایطی که افتادگی پوست شما زیاد باشد، ممکن است پزشک دو جلسه در سال را پیشنهاد دهد. در نتیجه اثرات هایفوتراپی را طی دو تا سه ماه روی پوست خود مشاهده می کنید.

مراقبت های قبل از هایفوتراپی چیست؟

باید از مصرف داروهایی که می تواند موجب التهاب بیشتر پوست شود مانند ویتامین A و ویتامین C پرهیز کنید. چون آنتی بیوتیک هایی مانند تتراسایکلین یا داکسی سایکلین می تواند حساسیت به نور روی پوست ایجاد می کند و اثرات آن تا دو هفته بعد از اتمام مصرف نیز در بدن باقی می ماند حتما اگر آنتی بیوتیک مصرف کرده اید با پزشک متخصص مطرح کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله عوارض هایفو تراپی را مطالعه کنید.

مراقبت های بعد از هایفوتراپی چیست؟

با اینکه هایفوتراپی صورت یک روش بسیار ایمن و غیر تهاجمی است اما باز هم بهتر است مراقبت های قبل از انجام آن و مراقبت‌هایی بعد از انجام آن صورت گیرد تا عوارض احتمالی آن به حداقل خود برسد.

  • جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید: نور خورشید با اشعه UVA و UVB و عمق نفوذ بالای این دو اشعه می ‌تواند به پوست آسیب بزند و قرار گرفتن بعد از هایفو یکی از مهم ‌ترین دلایل هایپرپیگمانتاسیون ( تیره‌تر شدن رنگ پوست به صورت موضعی) است. پس از هایفوتراپی صورت، پوست صورت مقداری ملتهب می ‌شود و اگر در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد احتمال آفتاب سوختگی و تغییر رنگ پوست بیشتر می ‌شود.
  • پوست خود را ماساژ ندهید: بعد از هایفوتراپی صورت مقداری سطح پوست ملتهب می‌شود و ممکن است فرد احساس خارش یا کشیدگی داشته باشد. توصیه می‌ شود برای مراقبت بعد از هایفوتراپی صورت، پوست خود را نخارانید و تحریک آن را بیشتر نکنید و پوست را در معرض آسیب قرار ندهید.
  • نوشیدن کافی آب: پس از درمان به مقدار کافی آب بنوشید و از کرم مرطوب کننده و آب رسان مناسب استفاده کنید تا به پوست شما دچار خشکی نشود. آب رسانی به پوست پس از درمان با هایفو تراپی اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا باعث تسریع فرآیند بهبود و افزایش تولید کلاژن می ‌شود.
  • ورزش بعد از هایفوتراپی: اگرچه هایفوتراپی روش درمانی غیرتهاجمی است که نیاز به دوران استراحت پس از هایفوتراپی ندارد، با این حال پس از هایفوتراپی نباید به ورزشهای سنگین پرداخت. از بلندکردن اجسام سنگین پس از هایفوتراپی خودداری کنید.

لطفا از پست آیا هایفوتراپی درد دارد؟ دیدن کنید.

استفاده از دستگاه ‌های مدرن در جوانسازی و لیفت پوست اکسیر شهرک غرب

استفاده از دستگاه ‌های مدرن در جوانسازی و لیفت پوست اکسیر شهرک غرب

استفاده از دستگاه ‌های مدرن در جوانسازی و لیفت پوست، گزینه‌ ای غیر جراحی و کم خطر برای بهبود ظاهر پوست است. هر یک از دستگاه‌های لیزر، رادیوفرکانس، میکرونیدلینگ و فتونیکس ویژگی‌ها و مزایای خود را دارند. در انتخاب روش مناسب، توصیه می‌ شود با متخصصان اکسیر شهرک غرب مشورت کنید و بر اساس نیاز و وضعیت پوست خود تصمیم بگیرید.

دستگاه‌های جوانسازی و لیفت پوست با استفاده از تکنولوژی‌ های پیشرفته، گزینه‌ هایی موثر و غیرجراحی برای بهبود ظاهر پوست و جوانسازی آن هستند. هر یک از دستگاه‌ های لیزر، رادیوفرکانس، میکرونیدلینگ و فتونیکس ویژگی‌ها و مزایای خود را دارند و به تفاوت‌هایی در نحوه عملکرد، نتایج و مدت زمان لازم برای دستیابی به نتایج توجه دارند.

مهمترین نکته در استفاده از این دستگاه‌ها این است که بهتر است با متخصصان کلینیک اکسیر شهرک غرب مشورت کنید تا بر اساس نیازها و وضعیت پوست خود، روشی مناسب را انتخاب کنید. همچنین، برای دستیابی به نتایج مطلوب، به پیوستگی در جلسات درمانی توصیه می‌شود.

نباید فراموش کنید که استفاده از دستگاه‌های جوانسازی پوست تنها بخشی از مراقبت‌های پوستی است. رعایت یک روش زندگی سالم، تغذیه متعادل، مراقبت مناسب از پوست و استفاده از محصولات مراقبت از پوست نیز برای حفظ و بهبود کیفیت پوست بسیار مهم است.

متشکریم ما را تا انتهای این مقاله از سایت اکسیر شهرک غرب همراهی نمودید.



این پست از نظر شما چطوری بوده؟

روی ستاره ها برای امتیازدهی کلیک کنید

(میانگین امتیاز 5.0 از 2 رای)


021-88361343
09120438945
exir_shahrak_gharb